Tuesday, October 7, 2014

Rasa itu...

A journey to IDEAL WEIGHT #1


Bangun pagi tadi dengan perasaan yang sedih. Dah beberapa hari dah mcm ni. Beberapa malam juga pening memikirkan PERUBAHAN yang melanda diri. Serba tak kena jadinya. Rungsing pikir. Solusinya adalah dengan meminjam dari adikku.

Buka almari hanya mampu tengok shj. Nasib kau lah baju. Dah tak muat utk dipakai. Begini rupanya rasa itu. Disebalik rasa itu ada perasaan baru yang SANGAT BERMAKNA.
Keluar rumah dengan rasa yang baru.
♥ SERONOK
(dapat berat ideal. Berdekad kot UNDERWEIGHT)

♥ LEBIH CANTIK

♥ LEBIH SIHAT

♥ LEBIH SEGAR

♥ LEBIH YAKIN

♥ LEBIH KUAT
(haha.. kuat maksudnya tak cepat letih dah)



Misi hari ini : penambahan baju-bajan lagi.

Semalam berjaya membeli baju dan seluar baru untuk ke tempat kerja. Beberapa hari ni asyik pakai skirt jer. Ahahaha.. Skirt pulak skirt pinjam. Baju pun sama. Hihihi..


Sepasang baju baru untuk ke tempat kerja.


Dalam tak sedar rupanya MISI PENAMBAHAN BERAT ku telah berjaya. Minggu ni paling obvious. Pakai baju kerja ja alih-alih kena tukar baju lain. Baru tersedar dari lamunan.. Ewahhh.. Hihi.. Terus timbang andd wallaa.. 45KG dah.. Yesss!!

Alhamdulillah.. Next --> utk kekalkan berat ideal. Dalam pada tuh ramai yang berminat dengan baju baruku. Hihihi.. Siap kata macam baju nikah. Tetttt.. Ahahaha..


Kawan-kawanku yang awesome.


So utk yang nak tambah berat bolehlah siapkan mental korang. Bukan apa, bersedia untuk terima kenyataan bahawa baju yang korang ada sekarang bakal berganti dan terpaksa beli baru akibat pertambahan berat. Ada yang tanya DS. Macam mana nak naikkan berat.

Nak TAMBAH BERATTT.. Alahaii senang sangat.. Janji ada disiplin dan sentiasa bersabar. DS ambil suplemen dalam misi penambahan berat.

Petang semalam dpt wassap dari wanita misteri. Teruja katanya sbb DS dah berjaya naikkan 6KG.. Yg jeles pun hado.  Hihi... Apalagi. Jom lah tambah berat secara SIHAT..

Tips : ambil protin yg mencukupi untuk tujuan pembinaan otot.. Juga disusuli dengan senaman secara berkala.

Jom ‎makan suplemen‬.
Jom ‎senaman secara berjadual.
Jom ‎amalkan cara hidup sihat‬.

   ♥ This is my Shaklee Effect ♥   ‬


‬Nota : Post ini telah diubah dibawah tab 'My journey to IDEAL WEIGHT' kepada tab yang baru HOME dengan Label 'A Journey to IDEAL WEIGHT' Post asal adalah bertarikh 28 September 2014.

Oklah, setakat ini sahaja dulu. Next post will be  ► A journey to IDEAL WEIGHT #2 ◄ DS akan kongsikan 3 sebab DS nak sangat BERAT IDEAL.  Terima kasih kerna sudi membaca & singgah blog DS. DS doakan korang sentiasa sabar dan sentiasa istiqamah untuk mendapatkan BERAT IDEAL. 

No comments:

Post a Comment